vr. mrt 29th, 2024

5 thoughts on “Arte College in Almere

1. leuke school. ik raad deze school zeker aan.

Hele leuke school. Deze school zal ik zeer zeker aanraden, omdat er een fijne sfeer is, en ook omdat er niet gepest wordt. De slaag cijfers zijn ook hoog en ik ben ook zeer tevreden over deze school, en zo hoor ik nog wel meer mensen daar over.

2. Jammer

De sfeer is vrij aardig, er is weinig pesten en plagen.
    Persoonlijk vind ik dat er niet zóveel meer word gedaan met theatervormgeving dan de overige scholen. Vooral in de 1e en 2e niet.
    We website is rampzalig en de roosters ook, er is géén goed overzicht en daar zakt deze school enorm mee. Op het webportaal is al maanden een ‘storing’ met som waardoor leerlingen niet hun rooster kunnen opzoeken. Ook kun je als leerling niet gemakkelijk op webportaal komen, de links op de sites doen het niet of geven een foutmelding, je moet via google naar webportaal, anders kom je er niet. Meestal als er een docent ziek is, en er iemand moet invallen, weet de docent die moet invallen zelf niet eens dat ‘ie daar aanwezig moet zijn. De links onderaan de site zoals disclaimer, contact etc. doen het ook niet.

Ik zou niet teveel van deze school verwachten.

3. te veel geexperimenteer met leerpleinen. Veiligheid is prima

De sfeer is redelijk. Ieder gaat een beetje z’n eigen gang. Komt misschien ook door het type onderwijs (kunst). Pesten komt bijna niet voor, zijn ze heel streng op. Dat is een groot voordeel. Iedereen wordt in zijn waarde gelaten, wat je ook aan hebt of hoe je doet. Onderwijskwaliteit is echt bedroevend, kijk maar naar de slagingspercentage 2013-2014. Leerpleinen zijn echt experimenteel. Als het kind moeite heeft met concentreren is dit geen school voor hem/haar. Door de leerpleinen (verschillende lessen en klassen bij elkaar zonder scheiding van wanden) is een kind snel afgeleid. Sommige leerkrachten kunnen hier goed mee omgaan. Er zijn echter ook leerkrachten die hier niet mee om kunnen gaan en dan wordt een klas snel druk. Wij kiezen in ieder geval voor ons ander kind absoluut niet meer voor deze school. Volgens mij komt deze school veel beter tot zijn recht als er “gewone” klassen zijn ipv leerpleinen. Te veel geëxperimenteer, elk jaar weer opnieuw iets proberen met deze pleinen.

4. Leuke artistieke school

De Meergronden is een nieuwe school met naast de verplichte vakken, nadruk op kunst en kultuur. De school is nog in ontwikkeling, maar er is wel een duidelijke structuur. Er is goede begeleiding voor de leerlingen. Sfeer op school is goed.

5. nieuwe school.

De school is vrij nieuw dus alles moet eigenlijk uitgevonden worden. Het is op zich wel een leuke school maar af en toe een beetje onoverzichtelijk. We doen veel met kunst, dus als je van kunst houdt is dit een leuke school.