do. mrt 28th, 2024

5 thoughts on “Carmel College Salland Katholieke Scholengemeenschap in RAALTE

1. als ouder moet je erbovenop blijven zitten

Gezellige sfeer en amicale omgang. Maar als het om ernstig kelderende schoolprestaties gaat moet je er als ouder bovenop gaan zitten en ben je nog afhankelijk in hoeverre een mentor zich aan zijn afspraken houdt en met bruikbare adviezen komt. Jammer als je machteloos moet toezien hoe een beoogd vwo-leerling afzakt tot onder vmbo niveau, pas na de eindsprint en nogmaals aandringen kan er een gesprek met leerlingbegeleider worden ingepland. Veel en veel te laat.

2. van goede wil

School is van goede wil, maar trekt mijns inziens soms te laat aan de bel.
    Bij uitleg vragen van zoon/dochter, wordt niet op gereageerd, of diepe zucht en we komen er later in de les op terug, uiteindelijke geen uitleg aan het einde van de les (niet iedere leraar!)

3. Goede school met een leuke sfeer

Een goede school en goede kwaliteit van het onderwijs.
    Het nieuwe gedeelte van de onderbouw is een heel erg mooi gebouw, de bovenbouw is ouder en minder mooi.

4. prima,

Ik ben wel positief over de school. Ik hoor geen gekke signalen. De leerkrachten hebben een luisterend oor. Ze zijn gemakkelijk te benaderen.