vr. mrt 29th, 2024

5 thoughts on “Het Baken Park Lyceum in Almere

1. goede school met een gezellige sfeer

Kleurrijke school wat het erg gezellig maakt, weinig lesuitval dus het optimale kan uit het schooljaar worden gehaald. In de pauze genoeg leraren voor een goed overzicht in alle pauzegebieden. Informatie wordt goed doorgegeven via de mail. De leerkrachten weten de informatie duidelijk door te geven en hebben hun passie voor hun vak in de loop der jaren niet verloren.

2. gezellig en leerzaam

Hele gezellige goede sfeer met! Zeer uitdagende lesmethodes. kinderen met dyslexie krijgen bijvoorbeeld extra tijd bij toetsen en goede aandacht. Informatie kan soms wel duidelijker en contact tussen ouder en leerkracht kan ook wel een beetje aan gewerkt worden maar ik denk dat dat snel kan worden opgelost. Leerkrachten gaan goed met de kinderen om en laten ze op een leuke manier de lesstof tot zich nemen. dat doen ze door bijvoorbeeld buiten activiteiten te doen en opdrachten met filmpjes etc. Er is altijd toezicht in de pauzes op de kinderen dat zorgt voor veel veiligheid.

3. Prima school, inmiddels goed onderwijs en veilig.

Prima school, inmiddels goed onderwijs op niveau. Docenten en management betrokken en kundig. Goed schoolplan dat ook wordt uitgevoerd. Communicatie prima. Weinig les uitval. Duidelijke regels en een veilige school ook in de omgeving van de school. Sfeer voor de leerlingen is prima.
    Vergelijkingsmateriaal met andere iets grotere VWO school in Almere waarbij het op alle vlakken Baken Park veel beter scoort. Op iedere school is wel iets dat minder is of beter kan maar het Baken Park heeft er de laatste jaren keihard aan gewerkt en dat is merkbaar op alle fronten.

4. Trots! Park lyceum gestegen 2014!

Sinds 2014 is deze school heel erg naar boven gegaan! De examencijfers zijn gestegen. In 2012 tot 2013 viel het tegen met vwo, havo was prima! Ik bent trots op deze school!

5. zeer slechte school met een duidelijk negatief bestuur

Deze school is vanaf 2010 wederom weggezet door de schoolinspectie en gedegradeerd als zeer zwak. Een ouderavond organiseert om daarmee een handjevol ouders te overtuigen van het feit het is niet eerlijk is en niet fair, zaken proberen te draaien zonder daadwerkelijk te noemen wat er mis is. Deze school schiet tekort op taalonderwijs, deze school kent het begrip ondersteuning en begeleiding niet. Deze school wordt aangestuurd door een directie die de eerste vormen van fatsoen volledig kwijt is en er niet voor schroomt ouders en leerlingen af te katten en te vernederen denk goed na voordat u uw kind overhandigt aan zoveel onkunde.