do. apr 25th, 2024

5 thoughts on “Kamerlingh Onnes (Reitdiep College) in Groningen

1. Slechte communicatievaardigheden

Kwaliteit van het onderwijs is vooral bij de talen slecht, je wordt niet opgeleid tot het niveau wat je moet hebben aan het einde van je middelbareschooltijd. Communicatievaardigheden zijn beroerd: leraar tot leraar, leraar tot leerling. De sfeer is wel heel goed. Heb met plezier hier op school gezeten alleen had veel momenten waarbij ik voor mijn rechten moest opkomen. Daarnaast worden klachten van leerlingen pas serieus genomen als de ouders eraan te pas komen.

2. prettige school

Op zich is het een prettige school. De sfeer is goed. De klaslokalen zouden wel wat gezelliger kunnen worden gemaakt.
    En de leraren zouden wel wat vaker naar de leerlingen kunnen luisteren.

3. Goede school met een leuke sfeer

Het Kamerlingh Onnes is een leuke school met een goede sfeer. Het gebouw is helaas wel wat te klein voor alle leerlingen. De leerlingen krijgen wel veel hulp en bijna alle leraren zijn goed behulpzaam, mede hierdoor voel je je veilig op deze school.

4. Fijne school

Fijne school; niet te groot (1000 leerlingen dat blijft zo). Heldere organisatie; prioriteit bij basaal onderwijs, toeters en bellen zijn additioneel. Leraren werken goed samen in teams en velen van hen – nooit allemaal – zijn ondersteunend en zeer bereid om een stapje extra te lopen voor leerlingen. De aandacht gaat niet alleen naar leerlingen met problemen of leerlingen die negatief aandacht vragen; ook wie gewoon zijn best doet, krijgt positieve aandacht.

5. Leuke school

Het is een leuke, gezellige school en er wordt gedacht aan mensen die meer aandacht nodig hebben. De leraren vallen soms tegen maar dat ligt eraan welke je hebt.