do. mrt 28th, 2024

5 thoughts on “ROC Friese Poort in Drachten

1. leuke school maar niets klopt.

Het is een super gezellige school en er zijn ook wel leraren die hun dingen wél voor elkaar hebben maar de helft heeft geen idee wat voor les ze moeten geven of dat ze überhaupt les moeten geven. Elke week minstens 5 uur wachten omdat de docenten je vergeten is geen pretje. De school luistert niet naar de leerlingen, ouders of leerlingenraad en het interesseert ze helemaal niet wat jij van de school vind.

De docenten geven dezelfde stof een heel jaar lang. We zijn nog steeds bezig met de dingen waarmee we 7 maanden geleden ook bezig waren. Véél te simpel dus.

Tijdens LLLB leren we raps schijven over politiek en bij SLB
    leren we hoe me moeten bellen voor een sollicitatie gesprek terwijl 90% van de klas al lang een baan heeft. Dat is dus erg onnodig.

Toen ik mijn klachten aangaf tijdens een gesprek met mijn ouders er bij waren de docenten zich alleen aan het verdedigen, dat zij niets fout doen en verder hebben ze er niet op gereageerd.

Niet aan te raden dus.

2. Gezellige school te weinig uitleg en duidelijkheid

ik vind dat we veel zelf moeten uitzoeken. Er blijft nog veel onduidelijk, veel vragen worden niet beantwoord. Daarnaast zijn er veel wijzingen waarvan wij niet op de hoogte zijn en dit horen wij vaak pas op het laatste moment

3. leuke sfeer, slechte organisatie

ik vind onze school wel een leuke school, maar geen goede organisatie en duidelijkheid.De opdrachten worden niet goed uitgelegd aan het begin van het jaar en er komt onverwachts veel bij. ook hebben we last gehad van onverwachtse veranderingen in de opleiding waarmee we het niet eens zijn.