do. apr 25th, 2024

5 thoughts on “Roelof van Echten College in HOOGEVEEN

1. goede school met een gezellige sfeer, erg sportgericht

De sfeer onder de leerlingen is erg positief vooral mijn laatste jaren waren een groot succes. De onderwijskwaliteit was goed maar niet echt uitmuntend. De zorg was goed, ik ben zelf dyslectisch en hier werd ik erg goed bij geholpen. De leerkrachten zijn gezellig en veel van hun kunnen erg goed les geven helaas zaten er enkele docenten tussen die niet alles even duidelijk vertellen of er voor de goede reden zaten.

2. Goede school met duidelijkheid

Het Roelof van Echten College is een hele leuke en gezellige school. Het gebouw is wel groot, maar niet ingewikkeld. Het is er schoon, maar wel een beetje oud. Er wordt een nieuw gebouw gebouwd. De leerstof wordt goed uitgelegd. Er zijn meerdere goede zorgmogelijkheden. De leraren zijn erg betrokken en je wordt serieus genomen. Er wordt goed gelet op pesterijen. Ook zijn er duidelijke regels. De communicatie is ook goed.

3. leuke school

Het is een hele leuke school, er zijn veel leraren die goed les kunnen geven! Als je problemen hebt of ergens over wilt praten zijn er genoeg leraren die je kunnen en willen helpen. De school krijgt binnenkort een nieuw gebouw. In de pauzes heb je bepaalde plekken in de school waar je met vrienden kunt zitten, er wordt ook goed toezicht gehouden door de lieve en leuke congierges. Kortom dus een hele leuke school!!

4. slecht resultaat, goede oude omgeving

De sfeer is gezellig, hoe ouder je wordt hoe gezelliger de leraren worden.
    Het niveau van de leraren mag goed zijn, maar de cijfers vallen op sommige vakken tegen. Tevens werken er veel leraren die een grote klas niet aankunnen. Ook zijn er leraren die zeer slecht Nederlands spreken. De school is wel betrokken bij de leerlingen en probeert de leerling de goede kant op te sturen voor de profielkeuze/beroepskeuze.

5. school met goede zorg en leuke sfeer

Lokalen zijn wel gezellig. Er hangen wel posters aan de muur.
    Meeste lokalen hebben ook een digi-bord.
    De les methodes zijn over het algemeen wel vernieuwend op uitzondering van een stuk of drie vakken.
    Men gaat wel goed om met bijvoorbeeld dyslexie bijvoorbeeld door meer tijd bij het maken van toetsen.
    Er is ook huiswerkbegeleiding als je bijvoorbeeld problemen hebt met vreemde talen.
    Er is bijna geen toezicht in de pauze, wc’s zijn niet altijd schoon.
    Leerkrachten zijn over het algemeen aardig en betrokken.
    Leuke school.