di. apr 23rd, 2024

5 thoughts on “Sint Janslyceum (SJL) in Den Bosch

1. super fijne school

De leraren zijn streng maar rechtvaardig ze geven goed les. Het nieuwe gebouw is super fijn maar de doorgang is wel druk. Ik vind dat er goede vakken gegeven worden.

2. Erg goede school, hoge kwaliteit.

Een erg goede school. Er zijn veel goede leraren, het gebouw ziet er hartstikke goed bijgehouden uit (er komt een verbouwing, aangezien het nu erg druk is). De sfeer is ook heel goed en als je problemen hebt kun je altijd bij je mentor, jaarlaag coƶrdinator of een leraar terecht. Er worden jaarlijks 2 feesten gegeven, en dan heb je ook nog het artistiek festival en de musical. Alles is goed en duidelijk georganiseerd, en wanneer je vragen hebt word je ook altijd snel geholpen. De leraren zijn aardig en geven goed les (op een enkeling na). De school is wel streng, maar dit draagt wel bij aan het niveau, en het is fijn voor leraar en leerling omdat het erg duidelijk is. Ook ben je als rolstoelganger mobiel. De indeling van lokalen is erg overzichtelijk, en staat ook overal duidelijk aangegeven. Ook moet je eens in het jaar een aantal leraren beoordelen, je hebt zelf dus ook inspraak. En om de zoveel tijd word je gevraagd of je je veilig voelt op school, ik voel me altijd heel veilig.

3. streng maar rechtvaardig

Op deze school zijn ze vrij strak met regels.
    de sfeer vind ik meestal heel goed, er is ook vaak wat te doen.
    Als er iets vervelends gebeurt dan pakken ze het gelijk aan.
    De leerkrachten zijn over het algemeen goed op een enkele uitzondering na.

4. Een gezellige school

Het is een gezellige school waar je je snel thuis voelt. Ook is het een goede school met genoeg zorg en goede leraren.

5. Leuk, leerzaam en veilig.

Het is een school waar je veel activiteiten hebt. Zo kan je de debatgroep of Cambridge lessen volgen. Daarnaast zijn er ook activiteiten waar je je artistieke kant kan laten zien, zoals de schoolmusical of het Artistieke Festival. Ook vind ik dat het Sint Janslyceum goede aandacht heeft voor de leerlingen. Zo maken de docenten tijd voor je vrij als je iets net snapt en zijn er mentoren en vertrouwenspersonen waar je alles mee kan bespreken.
    Een hoogtepunt van mijn schooltijd waren de studiereizen in de vierde klassen. Verder eist het Sint Janslyceum wel veel van je.