vr. mrt 29th, 2024

5 thoughts on “Ubbo Emmius (loc. Stationslaan) in Stadskanaal

1. Onze klas heeft geen tot weinig tussenuren. Daar ben ik wel blij mee. Onze klas heeft 20 leerlingen en dat vind ik wel goed. Zo kun je je beter concentreren dan als je een klas van 30 leerlingen hebt.
    Verder vind ik dat ze goed lesgeven en ons goed voorbereiden op ons examen. Ook kunnen we bijles aanvragen als we dat nodig hebben.

2. De sfeer is erg goed, de uitstraling van het gebouw is gezellig en je voelt je er thuis. Als je ergens moeite mee hebt kun je bijles vragen. Niet door elke mentor wordt er goed uitleg gegeven over bijv. activiteiten maar dat is maar bij een paar zo. Soms 1 of 2 tussenuren, maar niet meer.

3. Het is gezellig want de lokalen zijn prettig ingericht en leuk met passende posters. De leerprestaties voldoen aan het niveau en het is ook uitdagend. Er wordt goed omgegaan met problemen als dyslexie want alle lerarenweten het en er zijn soms speciale regels voor. De informatievoorziening is goed, de leraren houden de ouders goed op de hoogte. De leerkrachten zijn enthousiast en betrokken bij de leerlingen. Er zijn duidelijke regels en er wordt respectvol mee omgegaan.

4. De sfeer op school is over het algemeen gezellig, vooral met feestdagen d.m.v. versieringen, speciale lessen. De docenten zijn erg betrokken bij hun leerlingen en ze geven over het algemeen duidelijke uitleg.

5. De school is voorzien van een goede kantine. Medewerkers die je behandelen met respect. Het maakt niet uit hoe je er uit ziet. Dus er wordt ook niet gediscrimineerd. Voor de rest is de school saai, er gebeurt nooit wat spannends. Nooit ruzie ofzo. Het niveau is prima, heb alleen nog maar onvoldoendes 🙂