do. apr 25th, 2024

5 thoughts on “Christelijke Hogeschool Windesheim in ZWOLLE

1. Prima hogeschool

Prima school, redelijk goed geregeld. Wel minpunten op voorlichting en begeleiding vanuit de opleiding, kwaliteit verschilt per docent.

2. Een ontwikkelingsgerichte school.

Het is een positieve en open school. De sfeer is goed en de communicatie naar studenten ook. Lessen bevatten theorie die aansluit bij de praktijk.

3. prettig, maar laat steken vallen.

De docenten kennen je bij naam, zijn oprecht geïnteresseerd in je en helpen je verder bij problemen. Pro-actief zijn de meesten echter niet.

Ik vind dat Windesheim wat betreft studiebegeleiding en de voorbereiding op de beroepsloopbaan nog te wensen over laat. Zo is de stagebegleiding nu vanwege bezuinigen erg summier.

De informatie over tentamenroosters is niet gemakkelijk te vinden. En de kwaliteit van het onderwijs hangt erg af van de docenten die je hebt.

Windesheim vind ik in het algemeen een prettige hogeschool.

4. Fijne school, maar erg mag meer begeleiding komen

In het nieuwe X gebouw is het goed toeven. Toch ben ik minder te spreken over de onderwijskwaliteit, dit omdat er veel naar de kwantiteit gekeken werd in plaats van de kwaliteit. Ook de studiebegeleiding vind ik minder. De SLB’ers nemen alleen contact met je op op het moment dat je daarom vraagt, ze komen niet naar jou toe. Qua informatievoorziening niets te klagen, al is het misschien wel aan te raden om voorlichting te geven om je schoolmail door te kunnen sturen. De docenten zijn over het algemeen goed, ze komen uit de beroepspraktijk, wat altijd voordelen heeft. De voorbereiding op de beroepsloopbaan is zeer goed, omdat je genoeg praktijkdagen krijgt.

5. school met fijne sfeer en goeie opleidingen

De sfeer is heel erg goed op Windesheim, want je voelt je meteen goed op je plek.Je krijgt goeie studiebegeleiding.