do. apr 25th, 2024

5 thoughts on “Christelijke Scholengemeenschap Liudger voor Lyceum Havo Mavo Vbo Lwoo Pro in DRACHTEN

1. veilige school met leuke docenten

In de zeven jaren tijd dat ik hier op school op gezeten is er veel veranderd op deze school. Naar mijn mening zijn de roosters verslechterd (lange dagen met soms meerdere tussenuren achter elkaar) en zijn er soms ietwat rare regels voorbij gekomen (voor de eerste bel moest men bijvoorbeeld over de eerste gele streep in de school zijn, anders moest je een briefje halen).
    Doordat de school van plan was te verbouwen, moesten we verhuizen naar een ietwat vervallen schoolgebouw (de oude landbouwschool in Drachten). Het gebouw is prachtig op zich zelf, maar als school heel onpraktisch. Volgend jaar zal het Liudger verhuizen naar hun eigen nieuwbouw, maar dat zal ik zelf niet meer meemaken.
    Qua leraren heb je pieken en dalen. Zo hebben we bijvoorbeeld een docent geschiedenis die (terecht) een aantal jaren geleden verkozen werd tot leukste docent van Nederland.
    Al met al ga ik wel iedere dag met een veilig gevoel naar school, en heb ik ook zeker fijne jaren achter de rug!

2. Leuke sfeer

Er is een hele goede sfeer op deze school. De communicatie laat te wensen over. De lessen zijn niet goed gepland, waardoor er veel onnodige tussenuren ontstaan.

3. goede school nog meer aandacht voor probleemgebieden nemen

Zorg: dyslexie wordt wel aandacht aan besteed, maar je moet er zelf als ouder wel achteraan. Pesten staat hoog in het vaandel om dit te voorkomen, maar met twee van de drie kinderen van mij speelt dit en de kinderen worden daar maar matig in opgevangen!!!!

4. gezellig

Het is wel een gezellige school maar de rooster zijn niet zo goed, vaak veel tussenuren en laat uit. Het gebouw is afgebroken en we zitten nu in een tijdelijk gebouw, wat niet zo mooi is. Maar het nieuwe gebouw wordt hopelijk wel mooi. De sfeer is verder wel heel prettig

5. Aardige school

De school is wel aardig, de roosters zijn niet zo goed opgebouwd, meestal met veel tussenuren. Sfeer is wel gezellig. Leraren zijn niet heel goed. School is niet heel betrokken bij jou als individu. Klassen zijn heel groot.