vr. apr 19th, 2024

5 thoughts on “CS Vincent van Gogh (Lariks) in Assen

1. Prima school.

Prima school. Prima sfeer, in het algemeen goede docenten en prima schoolleiding. Momenteel nogal chaos heb ik begrepen, maar dat wordt beter met het nieuwe gebouw. Fijne jaren gehad.

2. goede school

Het is erg gezellig op school, en er word weinig gepest. Er is een toestel waar je in de pauze op kan, er en word goed rekening gehouden met de klassen waar het zomers warm is. Leraren zorgen ook dat het op de gangen stil is. Sommige leraren doen hun best om kinderen zich op hun gemak te laten voelen bij zich.Soms worden er spelletjes gespeeld, of laat een leraar de les vervallen, waardoor de kinderen die leraar mogen. Er zijn lekker veel jonge leraren, die iets beter weten wat kinderen leuk vinden. Bij muziek zijn er veel instrumenten om te bespelen, en als je iets al kan word er rekening met je gehouden. De mentoren houden goed rekening met de klas, en helpen als het nodig is. Er is goed duidelijk welke regels er zijn, en de congierges doen hun baan ook goed., De meeste kinderen voelen zich erg veilig op de school.De school word als de nieuwe er staat nog beter!

3. Vincent van Gogh is een leuke school, maar op dit moment wel wat chaotisch door de verbouwing. Je wordt er erg goed geholpen met je profielkeuze. De sfeer op school is erg gezellig en knus, er zijn 2 aularuimtes waar je kan pauzeren.
    Ikzelf doe een cm profiel, ik heb Spaans en kunst beeldende vorming. Er zijn in de 4e klas altijd uitwisselingen met het buitenland, dat is altijd heel erg leuk.
    Er wordt ook goed omgegaan met dyslexie.
    De leraren zijn erg gezellig (als je niet vervelend bent tenminste), ze zijn altijd bereikbaar als je hulp nodig hebt. Ze letten ook heel goed op of het goed gaat en dat je thuissituatie een beetje aannemelijk is.
    Ouders worden voldoende geinformeerd wanneer dat nodig is.
    De lesroosters zijn in de 1e t/m 3e klas heel goed, bijna geen tussenuren en normale tijden. Vanaf de 4e word dat anders, daar heb je veel meer tussenuren.

4. Het Vincent van Gogh lokatie Lariks is een leuke school. De sfeer is altijd goed geweest. In mijn tijd op het Lariks was het een oud gebouw, maar ze zijn momenteel aan het verbouwen. Daarom heb ik nu de veiligheid op een 4 gezet. Ik heb de plannen voor de nieuwe school gezien en dat wordt erg mooi. De leerkrachten zijn erg goed en betrokkken. De zorg voor de leerlingen kan beter, als je hun niet nodig hebt zul je ze ook zeker niet horen, maar als je de zorg nodig hebt zijn ze er wel voor je, informatie voorziening kan ook beter, er is vaak last van miscommunicaties. Over het algemeen vind ik het een goede school en ben ik er erg tevreden over.