do. apr 25th, 2024

5 thoughts on “De Rede (Stedelijke scholengemeenschap De Rede ) in Terneuzen

1. De Rede is Cool!

“de Rede is Cool!” Was de eerste reactie van onze zoon, die zijn eerste indruk tijdens de open avond, al snel gemaakt had!
    Wij als ouders liepen achter hem aan. Hij wilde overal een kijkje gaan nemen en voelde zich op zijn gemak. De sfeer is er goed, dat voel je. Toegankelijk en vriendelijk! Nu ongeveer een half jaar verder. Heeft onze zoon geen spijt van zijn keuze. Het was even wennen met de iPad, maar dat heeft nu zijn weg gevonden. Wij als ouders hebben het gevoel, dat we met vragen ook de weg hebben gevonden.
    Sinds kort ben ik (moeder) bij de ouderraad. Leuk om bij het team te horen om een zo fijn mogelijke tijd te mogen organiseren voor alle kinderen van de Coole Rede!

2. Gezellige school, waar mijn kind zich veilig voelt.

Toen we voor de keuze stonden om een goede middelbare school te kiezen voor onze dochters, hadden we 2 aandachtspunten: Hoe snel wordt er terug gereageerd wanneer specifieke vragen naar het algemene e-mail adres van de school gestuurd wordt en worden alle vragen voldoende beantwoord. En voelt mijn kind zich veilig op deze school. Bij beide aandachtspunten won De Rede met vlag en wimpel. Op onze e-mail kregen we dezelfde ochtend uitgebreid en persoonlijk antwoord. Op de voorlichtingsdagen en avonden zagen we zelfverzekerde dochters, die genoten van de gezellige sfeer en persoonlijke aandacht, die ze kregen. Het is een school waar heel veel gezellige activiteiten zijn. De leerlingen ook zelf persoonlijk of via email hun vragen aan de leerkrachten overleggen en antwoord krijgen. En als je als ouder aan de bel trekt er correct en kordaat actie wordt ondernomen.

3. Fijne school

Wij hebben met onze dochter 2 middelbare scholen bezocht voor de schoolkeuze. Deze school stak er met kop en schouders bovenuit. Je voelt je er direct welkom en je wordt hartelijk ontvangen. Er is op deze school ook volop keuze voor de te volgen richtingen. De leerkrachten zijn makkelijk benaderbaar. Er wordt ook veel georganiseerd buiten schooltijd zoals fuiven, filmavonden en excursies.

4. Fijne school met veel mogelijkheden!

Fijne school met veel mogelijkheden. Goede begeleiding. Goede sfeer. Leerkrachten goed toegankelijk. Leuke activiteiten buiten school.

5. ontspannen sfeer met respect voor elkaar

De Rede gekozen, omdat onze zoon zich er welkom voelt. Pesten goed aangepakt word, zodat dit praktisch niet voorkomt.
    Duidelijk wanneer er getoetst word. Leuke activiteiten georganiseerd worden voor elke leerling, leerling wordt met respect behandeld.
    Dyslexie plan koste even wat moeite om op onze zoon aan te passen, maar dankzij edux-test is dit door de Rede geconstateerd. Dus zorg/leerweg op maat.