do. apr 25th, 2024

5 thoughts on “Dollard College (Hommesplein) in Winschoten

1. gezellige school

De kantine is vernieuwd, erg gezellig. Het is geen sfeer van een school, meer van een restaurant.
    Het onderwijs is wel goed, geen klachten.
    Met het kopje zorg heb ik niks, daar kan ik niet over oordelen.
    We hebben op internet een ‘portal’ waar roosterwijzigingen en mededelingen en belangrijke gegevens op staan. Toch worden de roosterwijzigingen ‘s ochtends te laat op het portal gezet. En vooral als je ver van school woont kun je er niet achter komen (vroegtijdig) of je het eerste uur vrij bent.
    De leerkrachten zijn goed op een aantal na.
    Er wordt veel aan veiligheid gedaan, lift en overal staan brandblussers en noodroutes aangegeven.

2. vernieuwend, prettig, veilig, fijne sfeer

De sfeer op school is wel fijn, je voelt je als een vreemde redelijk snel op je gemak. Het gebouw is niet super groot, dus je kunt je ook makkelijk op je gemak voelen. Het lesrooster is minder. Ze houden geen rekening met de reistijd die je eventueel nog moet afleggen. De leraren nemen wel de tijd voor je en ze zijn ook bereid om extra informatie over onderwerpen te geven. Ze maken in het onderwijs wel veel gebruik van een vernieuwende manier van lesgeven. Veel via de computer zodat je dus zelf later ook weer gemakkelijk kan opzoeken.
    Een leuke school, ik mag echt niet klagen!

3. goed lesrooster, weinig tussenuren

Er is niet veel lesuitval van lessen. Als er lesuitval is dan krijgen we een invaller. Het rooster zit goed in elkaar. Er wordt veel aandacht gegeven aan de mensen met allerlei problemen.

4. morderne, gezellige school

Op school is het erg gezellig. De klasloken zijn best wel modern. De leraren staan open voor je mening. Als je problemen op school hebt kun je altijd bij ze terecht.

5. leuke, goede school

Ik vind de sfeer op school goed omdat iedereen leuk met elkaar omgaat. De leraren geven ook goed les; ze leggen goed uit en als je ergens problemen mee hebt dan willen ze je helpen, ook wel na schooltijd. Het is een redelijk grote school maar de lokalen zijn duidelijk aangegeven en overal staan wegwijzers. De leraren weten ook wel mensen die bijles willen geven en ze willen zelf ook wel bijles geven. De leraren staan open voor opmerkingen en verbeterpunten. De veiligheid op school is ook goed, iedereen past goed op.