do. apr 25th, 2024

5 thoughts on “Dr. Nassau College (Quintus) in Assen

1. Degelijke school. Prima leerkrachten altijd een veilig gevoel. Goed OLC, sfeer wat minder, oude school. gelukkig wordt er een nieuwe gebouwd.

2. In de pauze is er altijd veel te weinig zitruimte. Teveel tussenuren per week/dag. Het Open Leer Centrum zit altijd vol, en de mensen die daar werken schreeuwen altijd door de hele ruimte heen. Veel slechte leraren, leerlingen worden niet of nauwelijks geloofd over klachten. Roosterwijzigingen veel te laat bekend. Smerige toiletten. De tafels in de aula worden schoongemaakt met dezelfde bezem die voor de vloer gebruikt wordt. Slechte regelingen voor leerlingen die verder van de school wonen. Brandoefeningen complete chaos, leraren hebben geen idee wat te doen. Toetsweken ook chaos, bijv. spontane lokaalwijziging midden in een toets.

3. Dr. Nassau College is een vrij grote school. Het gebouw is oud en vies maar de nieuwbouw is inmiddels gestart. Er wordt wel met enthousiasme met de kinderen omgegaan maar er zijn toch te hoge verwachtingen naar de kinderen toe. Met name wat betreft hun leerprestaties omdat men ervan uitgaat dan Gymnasiasten alles kunnen. Hierbij vergeten ze dat kinderen op school zijn om te leren en niet om te weten.

4. In geval van problemen biedt de school uitstekende persoonlijke begeleiding.
    Langdurig lesuitval wordt slecht of niet opgevangen; hierover wordt nauwelijks gecommuniceerd.
    Toezeggingen van docenten of schoolleiding worden soms niet nagekomen.
    Geen geweldige organisatie, wel een aantal zeer betrokken leerkrachten en managers.