vr. apr 19th, 2024

5 thoughts on “Echnaton in Almere

1. Gewoon goed

Na een helse basisschooltijd heeft mijn dochter het hier erg naar haar zin. Er wordt nog ouderwets les gegeven dus niets zelf plannen, klassikaal les en eigen verantwoordelijkheden. De kinderen weten precies waar ze aan toe zijn. Ook de communicatie is prima. Over alles wordt je zowel via mail als schriftelijk geïnformeerd.

2. Onveilige school

Dames en heren, ik zie in deze berichten overal positieve reacties, maar Echnaton is geen goede school, de sfeer is abnormaal slecht, ik als student zie bijna dagelijks vechtpartijen, en mensen vloeken met ernstige ziektes. De leraren zijn niet streng genoeg. Er wordt veel buitengesloten en gepest. Er moet echt iets gaan gebeuren, wil Echnaton een normale, en rustige school worden.

3. Hier wordt echt lesgegeven ipv. alleen zelfstandig werken!

Fijne enthousiaste leraren die goed les geven en niet alleen maar zelfstandig laten werken. Mijn zoons deden daar sport dienstverlening en veiligheid en zeggen daar een super leuke tijd te hebben gehad.
    Ook serieuze aandacht bij problemen. Zo is bij 1 zoon dyslexieonderzoek gedaan bij hen op school en heeft hij door de dyslexieverklaring eindelijk een verklaring voor de spellingproblemen die hij op de basisschool al had! En ze zijn allebei met mooie cijfers op hun diploma in 1 keer geslaagd!

4. goede lesstructuren en collegialiteit

Altijd nog voor verbetering vatbaar, maar toch tot nu toe (22jaar) een fijne school die oog heeft voor iedereen die daar studeert of lesgeeft.Nu de directie vernieuwd is zal er opnieuw een frisse wind gaan waaien die iedereen laat voelen hoe je inzet gewaardeerd wordt ondanks alle regelgevingen vanuit Den Haag.

5. Goede en betrokken school.

Het is een kleine school. Het is een afdeling van een grotere school, dus kleinschalig. Betrokken leerkrachten en er wordt veel gelet op respect voor elkaar en persoonlijke aandacht.