di. mrt 19th, 2024

5 thoughts on “Hervion College in Den Bosch

1. een goede school wat je zelf ook leuk moet maken

Het is een grote school er word veel van je verwacht. Ze geven te veel opdrachten in een te korte tijd. De leerlingen zijn weinig open naar elkaar, lastig om contact met ze te maken. De leerstof is wel leuk en de docenten kunnen het ook goed overbrengen. Ze helpen je wel als je problemen hebt. Ze regelen ook vaak buiten schoolse activiteiten wat ook leuk is zoals musea en pretparken.

2. Een school met verschillende groepen.

De horeca is heel mooi en leuk. Ik vind de sfeer minder vanwege het grote aantal allochtone leerlingen. Het onderwijs is goed en duidelijk. De school zelf is best mooi maar het zou eens opgefrist mogen worden.

3. Leuke lessen.

Het Hervion College is een mooie school met een mooie keuken. Alleen bepaalde leerlingen verpesten de sfeer een beetje. Maar als je leuke vriendinnen hebt is het zeker gezellig!

4. Voor kinderen zonder problemen prima school.

Er is op dit moment weinig bekendheid met kinderen die ADHD hebben. Begeleiding gebeurt door iemand die dat in haar eigen uren moet plannen. Erover praten lukt bijna niet. Behandelplan wordt “even” met de ouders doorgenomen.

5. klein, rustig en multicultureel

Ik heb zelf dyslexy en op het Hervion krijg je een extra pas zodat ze dan ook speciaal rekening met je kunnen houden, bij toetsen en testen. De meeste lokalen zijn veranderd voor units; grote, open ruimtes. Dit werkt fijn en ook goed. Ook is de school niet heel groot, dus verdwaal je niet snel.