do. apr 25th, 2024

5 thoughts on “Hogeschool Tio Amsterdam (HBO) in Amsterdam

1. Aanrader

Leuke fantastische school,echt kleinschalig zoals ze beloven en docenten uit de praktijk. Ook de studentenvereniging is gezellig.

2. Hogeschool TIO omschrijving/ervaring

Erg persoonlijk en kleinere klassen dan gemiddeld.
    Goeie begeleiding, je wordt gemiddeld 1 keer in de week begeleid door je eigen coach. Deze kan je onder meer helpen met een studieplanning en een uiteindelijke stage te vinden. Deze coach veranderd elk studiejaar.
    Qua docenten is het anders dan andere scholen. Deze docenten hebben deze baan als een bijbaan en hebben hiernaast ook nog een eigen bedrijf of hoge functie. Door deze ervaren docenten krijg je veel verhalen te horen uit de praktijk en zal je daar veel van leren.
    Uiteindelijk als je alle tentamend goed behaald zal je binnen 3 jaar je TIO opleiding kunnen afronden. Met 2 zomervakanties waarin je stage zal lopen naar een land of bedrijf naar keuze. In je afsluitende jaar zal je niet stage lopen maar een scriptie gaan schrijven. Deze kan zelfstandig of bij een bedrijf. Als deze uiteindelijk is afgerond heb je je TIO diploma binnen en kan je op zoek naar een leuke baan!

3. Hogeschool Tio

Tio is erg persoonlijk en gezellig. Je kent de docenten persoonlijk en ze komen allemaal uit de praktijk, waardoor je vaak interessante voorbeelden te horen krijgt. Daarnaast zijn de kleine klassen ook heel fijn, je kent zo goed als iedereen uit jouw jaar en opleiding.

4. super school

Ik vind het leuke school. De docenten komen uit de branche en dat geeft een goed inzicht over wat wij later kunnen verwachten!

5. erg leuke school

Het is erg leuk om op TIO naar school te gaan. Door de kleine klassen krijg je erg veel aandacht van de docenten. De leerlingen zijn ook erg aardig, omdat de school klein is ken je veel mensen. Veel docenten werken ook in de branche waardoor er praktijkvoorbeelden worden gegeven, dit maakt de lessen nog leuker.