wo. apr 24th, 2024

5 thoughts on “Jenaplanschool De Regenboog in Emmen

1. kwaliteit, kleinschalig, sfeer, vernieuwing

Een school vol sfeer en met een hoge kwaliteit. Kleinschalig. Er is veel oog voor onderwijsvernieuwing. Onze kinderen hebben er een hele fijne tijd.

2. gemengde gevoelens

Een school die vooral gezellig was en waar ons kind vriendschappen op heeft kunnen bouwen. Een school waar ons kind zich thuis voelde, maar waar wij als ouders achteraf ontdekken dat er achterstanden zijn ontstaan die niet makkelijk in te halen zijn. Een school die een cito C als “voldoende” betitelt, en verdere ontwikkeling niet noodzakelijk lijkt te vinden. Hierover communiceren was lastig.
    Een school waar je kind zich leert te presenteren, maar waar presteren achter blijft.
    Zeer gemengde gevoelens dus over deze school en hoewel ik de school een aantal jaar geleden aangeraden zou hebben zou ik dit nu volstrekt niet meer doen.

3. Kwaliteitsschool in stijgende lijn

Al jaren heeft de school een zeer hoge uitstroom / resultaten naar het voortgezet onderwijs.
    Doordat er de laatste jaren verzanding is geweest was het synergieeffect verdwenen. Juist nu worden weer de puntjes op de i gezet, waardoor de school weer een voorsprong kan krijgen op andere scholen. Ook de informatie / communicatie wordt al zienderogen beter.
    Een warme school waar de hele familie zich thuis kan voelen.

4. Fijne, warme, sociale school

De kinderen gaan met heel veel plezier naar school, elke dag weer.Dit vinden wij heel belangrijk in deze fase van hun leven.
    Er heerst een fijne warme ontspannen sfeer op school. De kinderen voelen zich veilig en gewaarborgd en krijgen de juiste aandacht en begeleiding die ze nodig hebben. Leerkrachten stralen rust en vertrouwen uit.Er worden veel leuke aktiviteiten gedaan en de alertheid van een ieders ontwikkeling wordt goed in de gaten gehouden.

5. Prettige , warme , sociale school

Zeer prettige en warme school.
    Helaas zat de school afgelopen jaar in een negatief spiraal waar toemalige directie te weinig mee deed, daar door zijn een aantal gezinnen van school gegaan. Nu met de huidige directie, positief het nieuwe jaar in gegaan, regels zijn aangescherpt en beleidsmatig wordt er veel opgepakt.
    Kinderen krijgen veel aandacht voor hun kunnen, of ze nou gemiddeld, boven- of ondergemiddeld scoren.
    Met een dochter met een leerprobleem kan ik uit ervaring spreken dat er uitermate veel inzet is geweest om de juiste zorg voor haar te krijgen en dat er goed naar onze dochter en naar ons is geluisterd.
    Mijn kinderen voelen zich veilig, gelukkig en geliefd op deze school.