do. mrt 28th, 2024

5 thoughts on “Jeroen Bosch College Scholengemeenschap voor Vwo Havo en Mavo in ‘S-HERTOGENBOSCH

1. Gewoon een leuke school

Mijn ervaringen met het JBC zijn zonder meer positief.
    Mijn dochter heeft het prima naar haar zin. Het JBC is een school met een open warme sfeer met aandacht voor de leerlingen.Docenten zijn betrokken, makkelijk te bereiken en goed aanspreekbaar.
    Gewoon een leuke school!

2. Hoop dat het in de toekomst beter gaat.

Op het eerste gezicht denk je dat de school heel goed is. Veel leerkrachten daarintegen zijn zo slecht dat je totaal niks leert. Sommige leerkrachten zijn supergoed maar daar zijn er maar weinig van. Slechte communicatie tussen leerkrachten. We hebben net 1 periode van de 4 gehad en ik heb al 2-3 onverwachtse maar dan ook echt overwachtse SO’s gehad of bijvoorbeeld 1 dag van tevoren aangekondigd.

3. Hier moet nog veel gebeuren.

Mijn zoon heeft vorig jaar in 3 vwo bijna een jaar geen nederlands. En daarbij 3 maanden geen natuurkunde en geen wiskunde, waardoor hij nu op 4 vwo een enorme achterstand heeft die moeilijk bij te werken zijn.
    Daarbij is het blijkbaar moeilijk om niet capabele docenten te ontslaan en wat nog moeilijker is om nieuwe goede docenten te bemachtigen.
    De school is wel bezig deze punten te verbeteren.

4. kan beter

Ik vind dat de school achteruit gaat in vergelijking met 3,5 jaar geleden. De leraren zijn minder leuk en alles gaat tegenwoordig via de P.C.

5. Middelmatige school.

Ik heb minder goede ervaringen met mijn school. Bijvoorbeeld docenten die geen uitleg wensen te geven. Of problemen die niet opgelost worden. Slagingscijfers zijn niet hoog. Als ik de keuze nog eens moest maken zou ik niet meer voor het Jeroen Bosch College gaan.