za. apr 20th, 2024

5 thoughts on “Landstede Centraal in ZWOLLE

1. Geen aanrader

Ik volg momenteel de opleiding beveiliger op Landstede. Dit is een opleiding die je niet wil volgens op deze school. De meeste leraren begeleiden je niet en je krijgt geen les. Ook is alles extreem chaotisch. Als ik de keuze opnieuw had kunnen maken had ik gekozen voor een andere school!

2. fijne school, schoolsysteem mag duidelijker.

Betrokken leraren, het schoolsysteem bij de opleiding VIG was chaotisch en opdrachten voor de praktijk waren erg vaag.

3. De school is gezellig, maar veel lessen zijn niet leerzaam.

De sfeer in de school is erg gezellig, er hangen dingen aan de muren en er zijn veel gezellige warme kleuren in de school te vinden. Van de onderwijskwaliteit ben ik niet zo te spreken,ik vind namelijk dat je achter heel (te) veel dingen zelf aan moet. Je wordt over het algemeen in je studie goed begeleid als je vragen of problemen hebt met bepaalde opdrachten kun je altijd wel terrecht bij iemand. Je kunt veel informatie vinden op internet ook als student zelf kun je je inloggen op een site waar je informatie vindt over de leerkrachten de lessen en de opdrachten. Er staan genoeg docenten voor de klas, waarvan ik denk ‘ waarom staat hij/zij voor de klas? ‘ docenten die hun lessen niet hebben voorbereid en waarbij je vanaf dag 1 zelfstandig op een computer wordt gezet en je ziet maar wat je doet. Naar mijn mening wordt hier ook veel te weinig aan gedaan, want ik en mijn klas hebben al 3 jaar achter elkaar bepaalde klachten over docenten aangegeven, maar hier wordt niks mee gedaan.

4. Matig

Sfeer is altijd wel goed. Onderwijskwaliteit is niet goed. Er worden veel studenten toegelaten, de kwaliteit van de lessen is laag. De lessen zijn inhoudelijk niet heel erg diepgaand. We komen vaak met het gevoel thuis dat we weinig geleerd hebben. De studiebegeleiding is heel verschillend per docent.

5. Fijne sfeer

Ik heb voor de onderwijskwaliteit, informatievoorzienining en voorbereiding beroepsloopbaan niet zulke heel hoge cijfers geven. Dit komt mede doordat ik nog een vrij nieuwe opleiding doe. Hierdoor is het niet voor iedereen duidelijk wat er precies moet gebeuren of veranderd het weer. Ik hoor wel van klassen onder mij dat dit al wel beter gaat.Hiernaast zijn sommige dingen slecht geregeld, zoals Nederlands. Wij zouden in het tweede jaar al Nederlands krijgen, maar dit kregen we uiteindelijk pas in het 4de jaar. Dit geld natuurlijk alleen voor mijn opleiding en ik hoor ook al verbeteringen. Voor de rest is het een gezellige school en is het zeker een school om te gaan kijken!