vr. apr 26th, 2024

5 thoughts on “Openbare Basisschool De Vlonder in EMMEN

1. Een prima school!

o.b.s. de Vlonder is een fijne school met een gemoedelijke sfeer. De kwaliteit van de zorg heeft een hoog niveau. De leerkrachten zijn vriendelijk, staan open voor suggesties van ouders. Dat leerlingen zich veilig en vertrouwd voelen op school is duidelijk merkbaar.

2. een fijne school met goede sfeer en aandacht voor alle kinderen

Ik heb mijn kind hier op school en ik laat hem elke keer met een gerust gevoel achter. De sfeer is er goed, mijn kind voelt zich er veilig en op z’n gemak. Er staat een hek om het plein of beplanting en kinderen kunnen niet zomaar op straat. Elke pauze zijn alle juffen en meesters buiten. Op informatieavonden heb ik gezien dat er voldoende materiaal is voor zorgkinderen of het nu gaat om meer begaafde of om kinderen die moeite hebben met leren. De leerkrachten staan altijd open voor opmerkingen en vragen. Kortom een hele fijne school.

3. goed onderwijs maar helaas slechte info.stroming school/ouders

1. Op basis van informatie is de Vlonder meer een eenrichtingsverkeer, met bijna geen overleg met de ouders.
    2. Vaak zie je kinderen van groep 1/2 zonder toezicht op schoolplein spelen en zelfs als je men daarop attendeert krijg je een afwijzend antwoord als:’ik heb ook pauze’.
    3. Aan veiligheid is de verkeerssituatie rondom de school niet ideaal.
    4. De meeste leerkrachten geven goed onderwijs en begeleiden de kinderen goed, met altijd een uitzondering.

4. Het kan beter.

Samenwerking tussen leerkrachten onderling en ouders is warrig. Informatie komt niet goed over. Ze weten van elkaar niet wat de bedoeling is. Goed onderwijs is erg afhankelijk van desbetreffende leerkracht. Veel overlast met verkeer (auto’s) om de school heen. Ik kijk er naar uit dat mijn dochter naar het voortgezet onderwijs gaat.

5. De Vlonder is een plezierige school

De Vlonder is een plezierige school.
    De school is alleen niet echt vernieuwend en er is een gebrek aan continuiteit van leraren.