vr. apr 26th, 2024

5 thoughts on “OSG De Meergronden in Almere

1. onpersoonlijke leer fabriek

Het is een grote onpersoonlijke school. Er is geen goede parkeer gelegenheid.
    Er is een anti rookbeleid maar je moet door een blauwe rookwolk als je naar de school gaat. De leerlingen staan namelijk net buiten het hek te roken.
    De mentoren kennen de leerling niet. De Meergronden besteed veel aandacht aan mooie nieuwsbrieven.
    Aan pesten wordt niet veel gedaan.
    Communicatie is slecht. Als ze er niet uitkomen antwoorden ze niet meer. De leraren en het onderwijs zijn wel in orde. Het zijn meer de randzaken waardoor ik deze school zou afraden.
    De lokalen zijn warm en gehorig. De klassen zijn te groot. De roosters zijn ondoordacht en veranderen regelmatig.
    Je krijgt geen rapport op papier maar moet inloggen om de cijfers te bekijken. De meeste e-mails die je krijgt kun je niet beantwoorden.
    Van veel zaken krijg je het idee dat deze ad hoc worden gedaan.
    Wellicht wat je kunt verwachten voor een grote school.

2. Het onderwijs op De Meergronden is goed maar wat heb je daaraan als de sfeer zo slecht is dat kinderen niet meer naar school durven? Mijn dochter is zo erg gepest op deze school dat zij hier niet meer naar toe durft. Wij hebben dit meerdere malen aangegeven bij de school maar ze hebben er afgerond naar boven niks aan gedaan. Ik adviseer om niet om naar deze school te gaan.

3. Een fijne sfeer met aandacht voor alle leerlingen en ouders. De lessen zijn soms interessant, soms saai, maar dat is overal: over het algemeen is er goed onderwijs.
    Goed voor de leerlingen dat ze met veel verschillende soorten leeftijdgenoten samen tot één school horen.
    Er zijn veel leuke activiteiten door het jaar heen maar ook elke dag na schooltijd. Door de stewards is er goede controle op de veiligheid.

Op de website staat altijd actuele informatie met leuke foto’s. Ook staat daar het rooster en de eventuele wijzigingen.

4. mwahh.

Sfeer: soms niet fijn, want je kan best snel gepest worden. Heel vaak worden er dingen door de aula heen gegooid, soms komt het op je.
    Onderwijskwaliteit: 7 spreekt voor zich
    Zorg: vaak doen je mentoren en docenten er veel aan om je een goed cijfer te laten halen.
    Informatievoorziening: zeer slecht. Vaak komen brieven over uitstapjes, ouderavonden enz. pas een week of minder van te voren.
    Leerkrachten: sommige erg goed, sommige minder goed.
    Veiligheid: soms is het er niet heel veilig, want er ontstaan redelijk snel ruzies.

5. Kwantiteit ten koste van kwaliteit

Goede schoolstatistieken zijn belangrijker dan het belang van het kind. Communicatie verloopt stroef, schoolleiding stug en ontoegankelijk. Onveilige situaties in de klas, zoals pesten worden onvoldoende serieus genomen. Grote school waarin de individuele leerling makkelijk uit het oog verloren wordt en de omvang van de school ten koste gaat van plezier in het leren en zorg en aandacht voor het individuele kind.