di. mrt 19th, 2024

5 thoughts on “Hogeschool Van Hall Larenstein (VHL) in Leeuwarden

1. Zeer slechte school

De Hogeschool Van Hall Larenstein is eigenlijk alleen bezig met het werven van nieuwe studenten. Bijvoorbeeld de website van de school. Alles is aangepast behalve de dingen die studenten van de school nodig hebben. Nergens staat meer een link “voor studenten”, zelfs de email adressen die nodig zijn om informatie te krijgen bij login problemen zijn niet aangepast.

Verslagen duren soms maanden om nagekeken te worden en bij mijn laatste tentamen stond ik zo genaamd niet ingeschreven, na een half uur verhaal halen bleek ik toch wel ingeschreven en had ik minder tijd door dit grapje. Verder was een van de surveillanten lekker aan het appen op zijn telefoon met het toetsgeluid aan. Na een paar minuten heb ik maar gevraagd of hij dat uit kon zetten of kon stoppen met typen.

Verder is de informatie voorziening erg slecht en is er 0 respect voor leraren. Ik kom van een middelbaren school waar het niet getolereerd werd als je door iemand heen sprak, hier is dat de norm.

2. Leuke, goede kleinschalige school.

Het onderwijs is erg goed en over het algemeen is de opleiding zelf best wel leuk. Alleen sommige leraren zijn niet zo goed in uitleggen en omgaan met grote klassen. Ik denk een goede vooropleiding te krijgen voordat ik in deze sector ga werken. Informatie en communicatie verloopt makkelijk met de leraren e.d.. Er wordt altijd snel terug gemaild.

3. Gezellige, kleine en educatieve school.

Goede opleiding, lessen zijn inhoudelijk goed en sluiten goed bij de tentamens aan. Enkele docenten zijn echter wel wat minder en beoordelen de leerlingen op uiterlijk -> denk hierbij aan ‘deze ziet eruit als een goede/slechte student’. Voordeel is dat er veel praktijk wordt gegeven die heel goed aansluit bij de theorie. Ook is er meer vraag naar afgestudeerden als dat er werkelijk afstuderen.

4. gezellig, open en veel mogelijkheden

De studie is divers, breed, veel studie mogelijkheden en sommige leraren zijn enthousiast.
    Sommige leraren zouden wel anno 2012 met de tijd mee mogen gaan.
    Met je eigen verantwoordelijkheid kan je ver raken op school en in het werkveld.

5. Gezellige en open school, er is kennis van zaken.

* goede ondersteuning van de docenten
    * docenten zijn goed te bereiken en nemen de tijd voor je
    * makkelijk werk te vinden
    * veel stages