zo. mei 5th, 2024

5 thoughts on “ROC Alfa-college in GRONINGEN

1. Ongezellig & sfeerloos

De sfeer op de school is er niet. Het is een oud gebouw met een kille sfeer.
    De opleiding die ik gevolgt heb was onvoorbereid en vaak onduidelijk. Docenten wisten soms niet wat ze zelf uitlegden.
    Een positief punt is de loopbaan begeleiding. Hieraan word goede begeleiding aan gegeven.

2. zelf initiatief tonen

Ik heb 3 jaar op het Alfa-College gezeten. In het begin dacht ik dat er voldoende informatie werd aangeboden. Echter hield dit op na het eerste jaar en werd onze leerstof alleen maar herhaald. Verder vond ik de leraren wel leuk en was er een goede begeleiding aanwezig mits je er zelf om vroeg!! Dit kan voor sommige negatief zijn echter heeft dit mij geleerd om initiatief te tonen waardoor ik mijn laatste jaar in het HBO mocht volgen.

3. goede basis voor vervolgopleiding, organisatie kan beter

Op deze school heb ik een goede basis gekregen voor de opleiding die ik nu doe. Het moest wel veel van mijn kant komen, sommige leraren waren wat vaag. Het mag van mij wat georganiseerder. Verder heb ik een leuk en gezellig jaar gehad dus dat is altijd goed.

4. grote school, weinig sfeer met goed onderwijs

leerling Human Technology.

Erg grote sfeerloze school met veel leerlingen en te weinig docenten. Goed verzorgde kantine.

Binnen de opleiding: competentiegericht onderwijs is een mooie manier om je zelf te ontwikkelen. Je wordt naar mijn mening wel iets te vrij gelaten waardoor je alles zelf moet doen. We schrijven nog net niet ons eigen lesmateriaal. Wel kun je je eigen creativiteit kwijt en krijg je daar alle ruimte voor.

Geen goede begeleiding naar het HBO, dit is alleen maar op eigen initiatief er wordt van uit gegaan dat je aan het werk gaat.

5. Gezellig maar ze moeten nog veel leren

De inhoud van de lessen zijn zeer beperkt, ook weten sommigen leraren van bepaalde zaken niets af. De projecten die je elk jaar krijgt daar is ook altijd veel onduidelijkheid over.